Інтегрований урок на тему "ПАМ'ЯТЬ"


Тема   Память
Мета: Сформувати поняття  «пам'ять», «запам’ятовування» ,  «зберігання», «відтворення, «забування». Ознайомити із механізмом формування пам’яті, її якісною і кількісною характеристикою, процесами запам’ятовування, збереження, відтворення інформації; Визначити значення пам’яті для людини.
Зясувати, яким чином Бог пам’ятає  про кожного  зокрема.
Сприяти формуванню духовно моральних цінностей.
Розвивати навички логічного мислення, та вміння працювати  колективно.


Обладнання: таблиці, мультимедійні засоби, відеозапис біблійного тексту (ІІ Царів 20:1-7), (Ів. 14:25-26) та (Об 20: 11-12), Біблія, картки із завданнями для груп, плакат «Колос мудрості»

Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань.

Девіз уроку: Пошуком таємниць дух людини живе. (Брюсов)

Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Вчитель. Уявіть собі, що ви і я потрапили на корабель «Мрія», який пливе до пристані «Успіх». Але шторми і зустрічний вітер часто стають перешкодами на  його шляху. Однак ви можете побувати на цій заповітній пристані, якщо будете уважними, старанними та кмітливими.
         Отож в добру путь! І попутного нам вітру.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слухаємо відеозапис біблійного тексту (ІІ Царів 20:1-7).
Тими днями смертельно захворів був Єзекія. І прийшов до нього Ісая, Амосів син, пророк, і вказав до нього: «Заряди своїм домом, бо ти вмреш, а не видужаєш». А той відвернув своє обличчя  до стіни і помолився до Господа говорячи: «О Господи, згадай же, що я ходив перед лицем Твоїм правдою та цілим серцем, і робив добре в  очах Твоїх» І заплакав Єзекія ревним плачем. І сталося, Ісая не вийшов ще з середини міста,а до нього було Господнє слово говорячи: « Вернися і скажи до Єзекії, володаря Мого народу: «Так сказав Господь, Бог батька твого Давида: Почув Я молитву твою, побачив Я сльозу твою! Ось Я вилікую тебе, - третього дня зійдеш ти до Господнього дому. І до днів твоїх Я додам п'ятнадцять літ…»
Проблемне запитання:
·        Яке  слово – звертання вирішило подальшу долю царя Єзекії? (згадай)
·        Чи можна згадати те, чого ніколи не бачив, не чув, не переживав?
·        Де зберігається інформація, яку ми сприймаємо?
Оголошення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Клас обєднується в пять  малих груп. Групи отримують завдання і самостійно опрацьовують матеріал підручника (5хв)
І група:   1Що таке пам'ять?
                 2. Які є види памяті?  (с.232, 5-6 абзац)
ІІ група:  1.Що таке запам’ятовування?
                 2. Які є   види запам’ятовування? (с.232, 7-11 абзац)
ІІІ група: 1. На які етапи можна поділити процес запам’ятовування?
                 2. Що таке пам’ятні сліди? (с. 232, 12 абзац і с.2331-6 абзац)
ІV група:  1. Які розрізняють види пам’яті за характером  психічної діяльності?
                   2. Що таке природжена  і набута пам'ять? (с.233, 7-8 абзац, с. 234,1-3 абзац)
V група     1. Що таке відтворення?
                   2. Чим відрізняється мимовільне відтворення від довільного? (с.234,       4-5 абзац)

Презентація групового дослідження.  По ходу обговорюємо питання  з основ християнської етики:
·        Інформація в мозку людини зберігається у вигляді пам’ятних слідів. А яким чином Бог пам’ятає про кожну людину зокрема? (В небі пишуться  пам’ятні книги. Про це дізнаємося із книги Обявлення (20:11-12): «І бачив я престола великого білого, і Того, Хто на ньому сидів… І бачив я мертвих малих і великих, що стояли  перед Богом. І розгорнулися книги, і розгорнулась інша книга, - то книга життя. І суджено мертвих, як написано в книгах, за вчинками їхніми»)
·        Встановлено, що мозок людини одночасно може переробити і запам’ятати лише певний обсяг інформації. Ісус же навчав Своїх учнів дуже інтенсивно протягом трьох років. Хіба, як геніальний учитель, Він не знав,  що людина не спроможна запам’ятати такий великий обєм інформації? (Звичайно знав. Тому, потішаючи їх, говорив так: «Говорив це Я вам, бувши з вами. Утішитель же, Дух Святий, що Його Отець пошле в Імя Моє, Той навчить вас усього, і пригадає вам усе, що Я вам говорив» (Ів. 14:25-26)
ІІІ. Релаксація.
1. В групах складіть сенкан про пам'ять
2. Гра «Диктант для шпигуна»
Умови гри:  Текст диктанту знаходиться   у вказаному вчителем місці, приблизно на однаковій відстані від кожної групи. «Шпигун» біжить, читає текст, вертається і по памяті  диктує своїй групі. Він може вертатися скільки йому треба, поки не продиктує весь текст. Перемагає та група, яка напише швидше і зробить менше помилок.
ІV. Підсумок уроку. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал параграфа 50.
Вчитель:
У  мене в руках символічний сніп. Колоски в ньому – це колоски мудрості. Ми зараз їх дружно обмолотимо  і кожен отримає на   память про наш урок золоте зернятко мудрості.  Сподіваюсь,  що це залишить добрий слід у вашій памяті.
На кожному зернятку написана цитата з Біблії.
·        Що є людина, що Ти пам’ятаєш про неї, і син людський, про якого Ти згадуєш (Пс. 8:5).
·        Господь пам’ятає про вас, - нехай поблагословить. (Пс. 113:20)
·        Памятай всю ту дорогу, якою вів тебе Господь. (Повт. 8:2)
·        Благослови, душе моя, Господа і не забувай за всі добродійства Його. (Пс. 102:2)
·        А милість Господа відвіку і довіку на тих, що пам’ятають накази Його, щоб виконувати їх. (Пс.102:17)
·        Згадай мене, Господи в ласці Своїй.   (Пс. 105:4)
·        Я буду радіти Твоїми постановами і слова Твого не забуду.(Пс. 118:16)
·        Стережись, щоб  ти не забув Господа. (Повт.6:12)


Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Конспект уроку на тему: "Любов до народу"

Біблія - моя бібліотека